Virtual European Air Force
Passion des ailes et du combat

Training Arena FAF Vengers 04/07/19

• Couby
  • Portrait de Couby Auteur du sujet
  • Membre du bureau
  • Membre du bureau
  • Fly with the best, die like the rest !
Plus d'informations
03 Juil 2019 18:57 #1 par Couby
Training Arena FAF Vengers 04/07/19 a été créé par Couby
Comme convenu via Discord :blush: , programmation d'une petite activité training air-air demain jeudi 04/07/19 entre 17h00 et 19h00.

Ne pas s'attendre à du très haut niveau de notre côté, on n'a pas des masses d'heures sur DCS...

Ce sera sur un format type compétition Arena.

RULES
- Arena will consist of 2 3 man teams, 2 main pilots and 1 reserve, competing in a best of 3 team deathmatch.
- Reserve pilots are allowed to sub in any matches and any rounds of a match at any time.
- You must fly with the same wingman throughout the Arena league. Switching pilots is NOT permitted unless it is with your reserved member.
- Pilots must be consistent throughout the year regardless of airframe. For example if you flew 2 Su-27 in Match 1, but want to fly 2 F-14 in Match 2, you are allowed to bring in 2 RIO not listed in pilot registration. However, the pilots must stay the same and be the same pilots that flew the Su-27 in Match 1.
- All starts will be air start approximately 60nm apart.
- Bullseye is centered above an airfield in various locations.
- There will be an engagement bubble centered on bullseye which teams must control to win the engagement.
- Leaving engagement bubble is not permitted and will result in a round loss.
- At least one pilot from the winning team must land at the airfield centered in the bubble in order to the win the round after defeating their opponents.
- Air frame selection is permanent during individual matches. Teams must choose a set line up for each match and stick with that format.
- You may NOT change the air frame line up between rounds of a match. eg. choosing 1 F15, 1 Su27 cannot be altered until the next match.
- Payload violations and aircraft violations will result in a loss for the round where the infractions took place. Teams should not leave the server/TS until a final decision has been made and agreed. Decisions often occur at the end of the round. Be prepared to fly another round if a referee decision mandates it otherwise you may miss out.
- No RTB to refuel and rearm is allowed after entering the bubble. If you land you are not permitted to takeoff again.
- All aircraft are permitted for use in this league.
- Future DCS modules will be included in the tournament automatically as well as multi-role objectives if needed or deemed to fit.
- A ping limit of 320 will be strictly enforced. Server will auto kick anyone over this limit.
- All matches will be hosted on the dedicated 64th Aggressors server based in a Kansas City data center.
- If a team fails to appear at a designated match a penalty will be issued; -3 points and walkover/forfeit.
- Teams will be eliminated at the conclusion of the league based on rankings in the Arena league play.
- The number of eliminations will be determined based on the number of teams that signup to compete in Arena.
- Rankings will be used for seeding in the end of the year tournament.

WEAPON RESTRICTION
- Weapons restrictions: r27-ER limited to 2
- Weapons banned: r27-ET, R-77, AIM-120B, AIM-120C, AIM-9X, AIM-54A mk47, AIM-54A mk60, AIM-54C, and nukes
- Breaking payload rules during the round leads to an automatic loss of that round for the at fault team. If a payload infraction is noticed only after the match has concluded an automatic loss will be handed to that team at the time of ruling.
- Jester is banned from use. If an F14 is used both pilots must be human controlled.

MISSION & WEATHER
-The Caucuses Theater will be used for this competition.
- Various mission locations will be available.
- All missions will use calm cavac for weather settings.
- Mission will be randomly chosen before each match.
- Missions are available for download and testing soon. This repo will be updated as more missions are added.

Le but est de jouer des setups 2v2.
De notre côté nous serons en M2000C.

Je souhaiterai que l'on puisse faire des hot-débriefs de 5 minutes max entre chaque setup, juste interne à chaque pair. Et on fait un débrief global tous ensemble à la fin.

Merci à FGhouse et Rex nos sparings partners F-18 de demain soir :blush: . J'ai hâte d'y être :).

Nous serons en stable release.
Je vois pour faire un miz, à moins que quelqu'un ne veuille en proposer un qui collerait au thème avec des fonctionnalités/facilités que je n'imagine pas.
Etant derrière une connexion 4G nous ne pouvons malheureusement pas hoster. L'un de vous le pourra-t-il ? :blush:

Couby
Osez le jeu !
blog.supermaker.space

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

Plus d'informations
03 Juil 2019 21:44 #2 par FGhouse
Réponse de FGhouse sur le sujet Training Arena FAF Vengers 04/07/19
On peut reprogrammer pour plus tard ou tu as déjà tout réglé de ton côté ?

Mon boss m'a calé un RDV en milieu d'après-midi au Luxembourg, peu de chance que je sois de retour pour 17.00 avec la circulation des "méchants riches frontaliers" avec leurs grosses berlines...

Pour ma part, je peux hoster.

• Couby
  • Membre du bureau
  • Membre du bureau
Plus d'informations
03 Juil 2019 22:01 #3 par Couby
Réponse de Couby sur le sujet Training Arena FAF Vengers 04/07/19
Je vais voir avec mes équipiers. Mais la réponse se fera dans l'après midi, le matin je serai en déplacement.

Je ne cache pas que j'ai un imprévu potentiel. Mon fils est malade et si on l'emmène à l'hôpital demain il est possible que j'annule.

En gros on verra demain soir le moment venu :blush:...
Dans tous les cas j'informerai dans ce sujet de tout changement.

Couby
Osez le jeu !
blog.supermaker.space

Plus d'informations
03 Juil 2019 22:11 #4 par FGhouse
Priorité au fiston, j'espère que ça va aller !

Pas de souci, je notifierais également ici tous changement.

Je suis dispo tous le samedi si besoin de reporter.

• Couby
  • Membre du bureau
  • Membre du bureau
Plus d'informations
04 Juil 2019 14:21 #5 par Couby
Réponse de Couby sur le sujet Training Arena FAF Vengers 04/07/19
Bon je suis désolé, faut départ pour l'ouverture de cette préparation à l'Arena avec vous...
Mon fils vient d'être hospitalisé je pars le rejoindre. Une gastro aigüe qui perdure et qui ne tombe pas à un bon moment compte tenu des conditions climatiques...

Notre première rencontre Arena est prévue mi-aout. Sauf impératif comme là, je devrai être online tous les jeudis pour essayer de nous mettre en scelle pour cette aventure :).

Merci pour votre aide et à la semaine prochaine pour remettre ça !

Couby
Osez le jeu !
blog.supermaker.space

Plus d'informations
04 Juil 2019 14:22 #6 par FGhouse
Aucun problème Couby.

Bon rétablissement à ton fils.

Tiens nous au courant quand tu souhaiteras remettre ça !

Modérateurs: griffin

Cotisation 2019

Cotisations et dons
TeamSpeak VEAF
Activités